Tänka först, handla sen

Varför har människor så bråttom? Ja, i dagens samhälle är det väl kanske inte så konstigt.. Man ska stressa hit och dit hela tiden, hinna med det här och det där.

Visst. Vardagssysslor som disk, städning, jobb och sånt där, det kan jag väl förstå att folk har bråttom att hinna med för att få någon form av fritid över. Men kärlek, har jag lärt mig genom egna erfarenheter, är något man inte ska stressa fram. Det blir bara fel och dumt och inte bra.

If you're born a woman, you're born to be hurt. You're born to be stepped on, lied to, cheated on and treated like dirt.

Alltför många gånger har jag blivit sårad, ljugen rakt upp i ansiktet och utsatt för pojkar som tror att dom vet vad dom vill och vilka dom är. Tro mig, man måste känna och älska sig själv innan man kan älska någon annan.

Jag tänker inte ta första bästa. Jag letar efter seriös kärlek från en man som har dom egenskaper jag söker, utan att ändra på sig för att vara så som jag önskar. Fast nej jag letar inte, jag vet att han kommer komma till mig när tiden är mogen.




Kommentarer
Skrivet av: Julia

Gilla (Y) ;D

2009-11-23 Kl. 00:10:54
Blogg: http://julia.obypingst.se
Skrivet av: Jennylee

Bra skrivet! Och sant. Bäst att ta dagen som den kommer, ta händelser som de kommer och bara försöka följa flödet



Kram! <3

2009-11-23 Kl. 00:12:07
Skrivet av: Ingela

Jag har alltid sagt att man först ska hitta styrkan i sig själv. Att gå genom alla olika dagar med sina upp och nedgångar, skaffa erfarenhet av livet och genom det känna sig själv fullt ut. Man kan inte jaga, leta, styra och ställa med livet, fast man gärna skulle vilja bestämma hur allt ska vara. Var dig själv, stärk din personlighet och var trygg i det. Kram vännen!

2009-11-23 Kl. 09:47:27
Skrivet av: Sandra

Hejja dig Sanna! Ta dagarna som dom kommer, och ta han som känns rätt. <3

2009-11-23 Kl. 22:10:17
Blogg: http://issandra.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0