I have a dream

Jag hade en skum dröm i natt. Jag var tillsammans med en karl (konstigt nog har jag ingen aning om vem det var, kände inte igen honom) och vi skulle på middag hemma hos hans föräldrar. Dom bodde i ett stort flott hus med separat rum för matsalsbordet där vi skulle äta middagen. Usch, sånt där snofsigt lyxliv är verkligen ingenting för mig och jag kände mig till och med i drömmen obekväm.

I alla fall så satt föräldrarna och väntade vid bordet men denne karl sa att han behövde prata med mig och tog mig med in i ett annat rum (där det i princip bara fanns en vit soffa och en massa tavlor och andra stora prydnader) där vi satte oss på soffan. Han talade om hur mycket han tyckte om mig och tog sedan fram ett par förlovningsringar. Han satte en av ringarna på mitt finger och jag kände hur en lätt känsla av panik spred sig i min kropp, jag vill inte det här!

Ringarna var mystiska, i guld men röda på ena sidan och man skulle tydligen ha dom åt ett speciellt håll för att det röda skulle reflekteras i guldet, vilket det tog en stund innan jag förstod. Helt sjukt.

Jag brukar förstå mina drömmar men den här förstår jag verkligen inte. Och den fick mig att känna mig så otroligt obekväm. Jag ville ju verkligen inte, så varför gjorde jag det? Drömmar kan helt klart vara ett mysterium.




Kommentarer
Skrivet av: IsSandra

Hur såg karln ut? (A)

2009-10-05 Kl. 22:12:27
Blogg: http://issandra.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0