Redan ny vecka

Och den hade ju kunnat börja bättre. Eller förresten, den började ju bra! Mitt i natten och morgonen var bra. Handla med Julia var bra. Betala buggkursen var bra (eller ja, det kostade ju pengar vilket inte är bra. Men det är kul med bugg). Jobba var bra. Få hit mamma på middag var bra.

Men ont i huvudet var inte bra. Strålande värk ut i käkarna var inte bra. Konstigt trött/seg (vet inte vilket av dom) var inte bra.

Värken ut i käkarna är verkligen inte bra! Är säker på att det nu är så att mina konstigt växande visdomständer har bestämt sig för att trycka på framåt mot dom andra tänderna för kung och fosterland, allt för att jag ska tvingas ringa tandläkaren och boka tid för att dra ut dom. HÄRLIGT. Eller nja, nej.

Har fortfarande ont i fötterna och benen plus att jag har fått träningsvärk i armarna efter dom på buggen som håller för hårt i en i snurrarna. Huvudvärk. Käkvärk. Träningsvärk. Nej, blev ingen danskurs för mig idag. Vilket gnälligt inlägg det här blev nu, men så blir det ibland. (Alla vet ju ändå att jag är hon den där som egentligen alltid ska se det positiva i allting. Och faktiskt alltid lyckas hitta något positivt i allt med.)

Men ja, jag har i alla fall blivit en än mer visare människa idag. Kommit fram till fler saker, insett mer saker, bestämt mig för ytterligare saker. Visst möts jag av bakslag di och då, men jag är på väg och det får ta den tid det tar.

Det finns inga genvägar till lycka.




Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

RSS 2.0